Wednesday, September 22, 2010

Rock 'n Roll med bokmärken!

Nu har jag varit igång och gjort bokmärken igen...! Det behövs ju förnyas lite då och då när man tröttnat på de gamla, eller som jag - har många böcker på gång samtidigt...!


Ugglan är en punch från Stampin' Up! som jag köpte när jag var i USA i somras. Kunde inte motstå...
Mönstrat papper från G45 och alphastickers från Jenni Bowlin, October Afternoon och Doodlebug. Taben är också den en punch från Stampin' Up!


På nästa bokmärke har jag använt mig av samtliga stämplar i ett clearstampark från Artemio. Päronet är stämplat med distressdynor - jag har använt en teknik som kallas "Rock 'n Roll. Man färgar först in stämpeln i den färg man valt som grundfärg, denna gång den orangea. Därefter "rullar" man de yttersta kanterna i en annan färg, jag tog en mörkare röd. För att spetsa till det ytterligare så använde jag en grön färg på bladen - och samtliga färger används i samma stämplingsmoment. Du behöver alltså bara stämpla en gång! En kul teknik som ger ett levande motiv, tycker jag!


Alphastickers från Basic Grey.


Välkomna nu hösten med mycket mys, böcker och pyssel såklart!
Kram //Anna

2 comments:

Chris_P said...

Superfint!!!!!! Båda två!!! O vet du - jag får hem den där ugglan om ca en månad. Den ligger o vilar fint i Denver, väntar på att åka flygplan för att överlämnas till min man! Tjoho - ugglan och word window punch!

Chris_P said...

kraaaaaaaaam! glömde ju ;.)